duminică, 2 octombrie 2011

Cetatea Albă

Vara anului 2011 plecând într-o călătorie în orăşelul "Zatoca", Ucraina, am avut ocazia să fac o excursie la Cetatea Albă din Belgorod. Aceasta se află nu  departe de Zatoca. Fiind deja la punctul destinării, acolo pe loc am aflat că această cetate cândva era proprietatea R. Moldovei. Acest fapt m-a interesat foarte mult, însă şi cetatea ma fascinat prin frumuseţea ei şi stătorniciea ce ani de-a rândul mulţi aomeni o admiră. Aş dori în continuare să postez ceea ce am văzut eu.

Amplasată la gura de vărsare a râului Nistru în Marea Neagră, într-un loc frumos şi de importanţă strategică evidentă, Cetatea Albă a fost atestată arhiologic încă din antichitate. Astăzi, Cetatea Albă, (în ucraineană Білгород-Дністровський / Bilhorod-Dnistrovschi  ) este un oraş în raionul omonim din regiunea istorică Bugeac, în Ucraina de astăzi (regiunea Odesa)

                  Cetatea Albă din exterior şi din interiorul ei:


Intrarea în cetate
Cetatea din interior

Vedere de pe râul Liman(Nistru)
Exteriorul cetăţii


Interiorul


Intrarea
Vedere din cetate spre (Nistru)Liman
Fragment 







Vestimentaţia de epocă
Până a ajunge la cetate, am luat feribotul pentru a travertsa  Limanul (Nistru), am fost aproximativ 300 de oameni pe feribot care stam în aşteptare să vedem minunăţiile unei construcţii ce a durat veacuri întregi. Astfel timp de patru ore ne-am deplasat pe Liman unde am văzut multe interesante. O mulţime de pescăruşi se învârteau deasupra noastră şi strângeau peştişori în urma feribotului. Ziua aceea a fost o zi deosebită, plină cu soare...


"Kaştan"
Pescăruşi

12 comentarii:

  1. Am fost și eu la Cetatea Albă. Cunosc acele locuri, mai ales că sunt de pe acolo. Unii colegi de-ai mei lucrează în acest oraș. L-am cunoscut personal pe directorul muzeului, care mi-a vorbit de istoria cetății. Felicitări! Mă bucur că ai vizitat sudul Basarabiei și ți-a plăcut.

    RăspundețiȘtergere
  2. HMMMMM, AM SPUS EU CA SI MOLDOVA ARE LOCURI FRUMOASE ( SAU CEL PUTIN A AVUT) BRAVO REUSITE FOTOGRAFII!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. merci de aceste privelisti, sunt extraordinare...nu am fost in asa locuri, dar mai motivat ca neaparat sa le vizitez....;)))

    RăspundețiȘtergere
  4. E visul meu să ajung la Cetatea Albă și imaginile tale mi-au întărit acest vis. Aștept cu nerăbdare o nouă excursie foto de la Mariana Stadinciuc :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Vestitele cetati ale Moldovei ... ma bucur ca urmasii lui Stefan nu au uitat de ele!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Bravo că îţi găseşti timp şi pentru aceste locuri minunate...o istorie care te poate lăsa fără replica!

    RăspundețiȘtergere
  7. Pozele sunt pur şi simplu încîntătoare. Cu mare regret eu încă nu am reuşit să vizitez Cetatea Albă, însă pozele pe care le-am admirat mai sus, mă motivează să fac acest lucru în viitorul apropiat.E bine că pozele sunt însoţite şi de comentarii, astfel încît tu devii intermediarul dintre imagine şi publicul ţintă.

    RăspundețiȘtergere
  8. Impresionant... nu am cuvinte...
    Mi-a placut enorm. De parca as fi deschis o carte stiintifica si as fi studiat intuziasmata ceva foarte interesant... Bravo Mariana, mi-a placut foarte mult descrierea si chiar am aflat lucruri noi si foarte interesante. Eu din pacate la Cetatea Alba, nu am fost. Am avut ocazia doar sa o studiez din manualele de istorie. E un monument istoric unic care chiar merita cunoscut...

    RăspundețiȘtergere
  9. Igor: foarte mult mi-o placut locurile acestea, demult nu am fost in lokurile acestea

    RăspundețiȘtergere
  10. Ai talent de a face poze, Prin aceste locuri am calatorit si eu intradevar sunt super. Vei fi un bun fotograf.

    RăspundețiȘtergere
  11. Foarte frumoase locuri....cu adevarat sunt reusite pozele!!! Marianka ma impresionat tot ce ai facut, si bravo ca ai vizitat aceste locuri ce te lasa fara cuvinte. BRAVO

    RăspundețiȘtergere

Memorialul Inaugurat la 9 mai 1975 de ziua aniversării a treizecea a Victoriei asupra Fascismului. Dedicat luptătorilor căzuţi în luptele ...